ナチュログ管理画面 フライフィッシング  フライフィッシング 東海 アウトドア&フィッシングナチュラムアウトドア用品お買い得情報

2011年01月24日

パンフライでコイ釣り

Carp by fly fishing with chuming


ご訪問ありがとうございます。


週末、OvOさんと一緒に愛知県に

フライでコイを釣りに行きました。

Thank you for coming.
Last weekend I went Carp fly fishing with OvO in Aich Pref.







前回とは違い、今回はパンを使ってチャミングをしてみました。

チャミングのおかげでコイは、パンを模したフライに対し警戒心はかなり薄らいだようでした。

チャミングはパンでコイを集めるという目的よりも、前途の効果が強いと思います。


This time I trid catching carp by chuming with piece of bread.
It seemed that carp`s wariness became lower against lure which looked like piece of bread.
The purpose of chaming considerd to be more point of lower wariness I mentioned than gathering fish, I guess.


ロッドはコイ用に購入した#8のフライロッドを使い、

前回のフライでコイを釣った記事で使用した#4に比べ、はるかにコイを寄せやすくなりました。

The fly rod this time`s #8.
There`s no doubt it`s easier compared with #4 fly rod to catch carp.

コイで曲がる#8ロッド


そして自作のインディケーターを使用し、予想通りキャスト中にズレたり飛んで無くなってしまう事は無かったです。

And my hand-made indicator worked so good. There`s no trouble such like moving and flying somewhere while casting. Go to the article "Hand-made indicator".

OvOさんも見事、初めてフライでコイを釣りました。

OvO sucessfully caught first carp by fly fishing.

OvOさん




帰りに、以前チョコボールさんに教えて頂いた

お好み焼き屋さんで「ジャンボお好み焼き」を。

On the way home, We went to eat "Okonomiyaki" as dinner.
Okonomiyaki is Japanese pizza.

ジャンボお好み焼き


大きいだけではなく、味もいけます。

かなり満腹になりました。

Huge Okonomiyaki!
It`s not onluy huge,but also Yummy.
Made me full.



ブログランキングに参加しています。クリックで投票のご協力お願いします。

投票

投票




同じカテゴリー(カープ)の記事
フライでコイ
フライでコイ(2011-01-05 00:48)


Posted by ボ・ロバン at 22:03 │カープ

削除
パンフライでコイ釣り